پنل گیمیفیکیشن چالش های پیاده سازی بهمن 1395

این پنل در حاشیه‌ی کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در 27 بهمن 1395 در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

پنل «گیمیفیکیشن؛ چالش‌های پیاده‌سازی»

کمیته‌ی ناظر

زمان

مکان

دکتر سید امیرحسن منجمی – دکتر مازیار پالهنگ – دکتر علیرضا نقش – دکتر محمداحسان بصیری – دکتر حامد موحدیان عطار – مهندس حمید صادقیان – دکتر بابک صفاری

۱۳ الی ۱۴:۳0

سالن 3

بازی ها و فناوری­های مرتبط با بازی ها بخش مهمی از زندگی روزمره شده­اند و بسرعت مرزهای خود را به عنوان رسانه­ای نوظهور گسترش می­دهند. به منظور بهره‌مندی ازعلاقه و اشتیاق روزافزون جامعه به بازی‌ها و بهره برداری ابزاری از اجزا آنان و تفکر بازی­گون در ایجاد انگیزش، تغییر رفتار، و حل مسائل، مفهوم گیمیفیکیشن متولد شد. گیمیفیکیشن یا بازی­وارسازی را «فرآیند استفاده از تفکر بازی و بکارگیری تکنیک های طراحی بازی، مکانیک های بازی و سبک بازی‏گون درهر زمینه ای (غیر بازی) جهت حل مسئله و درگیرسازی مخاطبان» تعریف کرده­اند. به بیان ساده­تر، در طراحی سیستم های مبتنی بر مفهوم بازی­وارسازی سعی برآن است تا با استفاده از المان­های بازی­ (بجای بازی کامل)، تجربه کاربری و تعهد کاربر در حوزه­ها و زمینه های جدی و غیر بازی ارتقا یابد.

استفاده از بازی­وارسازی در زمینه سازمان به معنای بکارگیری المان­های طراحی بازی جهت درگیرسازی هرچه بیشتر نیروی کار برای حل مسائل سازمانی است. درحقیقت با استفاده از بازی­وارسازی بدنبال دستیابی به سطح بالاتری از درگیرسازی، تغییر رفتار و ایجاد انگیزش در سازمان هستیم.  استفاده از این مفهوم را هم اکنون میتوان در بسیاری از زمینه های تجاری و محصولات، آموزشهای اجتماعی، پزشکی، درمان اختلالات فکر و ذهنی، درمان فراموشی و یا حتی آموزش های نظامی مشاهده کرد.

از آنجایی که نیروی کار آینده در جهانی رشد کرده است که بازی‌های رایانه­ای به عنوان سرگرمی رایج و دردسترس همه عمومیت داشته­اند، استفاده اهرمی از بازی­وارسازی بمنظور ایجاد انگیزش در آنها امری توجیه پذیر است، هرچند استفاده از آن به معنی نادیده انگاشتن سایر عوامل نیست. پنل گیمیفیکیشن؛ چالش های پیاده‌سازی، گامی است کوچک در واکاوی چالش های پیش روی پیاده سازی گیمیفیکیشن در نرم‌افزار ها و  کسب و کارها.

پنل فوق به همت مجموعه «قطره محال‌اندیش (www.dropfun.com)» برنامه ریزی شده و اعضای پنل تجربیات خود از پیاده سازی گیمیفیگیشن و چالش های پیش روی آن در فضای کسب و کار ایران را بیان خواهند کرد. دبیر پنل جواد نیک‌پیام موسس و مدیرعامل مجموعه‌ی قطره محال اندیش است.

عنوان سخنرانی

ارائه‌دهنده

گیمیفیکیشن از افسانه تا واقعیت

محسن سعیدی (طراح گیمیفیکیشن و موسس willbeseen.comپرژام داوودی (موسس و مدیر آژانس دیجیتال میداس)

آیا طراحی بازی یک علم است؟

طه رسولی (طراح بازی و عضو ارشد IGDA)

درگیر سازی کاربر با استفاده از ساده ترین اجزای بازی

محسن سعیدی

بازاریابی، برند سازی و گیمیفیکیشن

ابوالفضل عباسی (طراح رفتار مخاطب در مجموعه‌ی قطره‌ی محال‌اندیش)

وفادارسازی مشتریان با استفاده از گیمیفیکیشن

پرژام داوودی

پویایی‌های سیستم‌های بازی‌وار

جواد نیک‌پیام (موسس و مدیرعامل مجموعه‌ی قطره محال‌اندیش)

اقتصاد مجازی، سنجه‌ها و راهکارها

محسن نوری (مدیر تحلیل و مطالعات بازار بانک انصار)

 

طراحی و پیاده سازی توسط : دیجیتال مارکتینگ یلدا